hľadať

Zaujalo nás



viac  
Užitočné linky

(verné napodobeniny originálov parfúmov svetových značiek) 


nie sú údaje

5 tipov, ako sa lepšie sústrediť na prácu a všetky dôležité veci

dátum pridania: 13.01.20-21:31

Tešíte sa z toho, že vám na neznáme veci a otázky odpovie inteligentný mobil a počítač? Zamilovali ste si automatické ovládanie regulátora vykurovania v celom dome. Milujete inteligentné systémy a riešenia modernej doby? Dajte si pozor, aby vám ich výhody a benefity nespôsobovali stres a nepríjemné napätie.

Náš mozog sa dokáže sústrediť naraz na 4 až 6 úloh. Ťažké myšlienky, rozhovory a mnohé povinnosti vám môžu spôsobiť depresie a stres. Aj keď je jeho určitá dávka pre telo zdravá, každodenné vypäté situácie mu môžu naopak uškodiť. 

Aby ste to napravili, je dôležité naučiť sa, ako sústrediť svoju pozornosť na podnety z okolia správne.

Schopnosť sústrediť sa je značne oslabená, najmä z dôvodu množstva moderných pomôcok: sociálne siete, e-mailová pošta a rôzne okamžité správy nás oberajú o veľa času.

vypracovanie bakalarskej prace kosice

Dobrou správou je, že mozog, aby sa stal aktívnejším a pozornejším, možno trénovať. Existuje niekoľko spôsobov, ako to docieliť. Niekoľko jednoduchých trikov, vďaka ktorým bude aj plánované vypracovanie bakalárskej práce alebo vykonanie náročnej úlohy v práci oveľa jednoduchšie. Poďte sa spolu s nami pozrieť na to, ktoré to sú.

1. Zistite, kedy je váš mozog najproduktívnejší

Najlepšie a „od ruky“ nám ide práca, keď je výkon nášho mozgu na vrchole. Aj keď je to pre mnohých najčastejšie ráno, spoľahnúť sa na konkrétnu hodinu všetci nemôžu. Žijeme v rôznych klimatických a životných podmienkach, ktoré nás a naše telo ovplyvňujú. Najmä náš mozog, ktorí musíme pri práci používať. 

Preto je dobré zistiť, kedy sa cítite najlepšie, máte najviac síl a energie. Urobiť si malú analýzu nikdy neuškodí. Vykonávanie náročných úloh v tomto čase sa postará o to, aby ste boli celý deň fit. 

Keď sa už výkon vášho mozgu zníži, doprajte mu jednoduchšie úlohy a všetko určite dobre dopadne. 

2. Pred začatím práce sa uistite, že ste mali dobrý odpočinok

Ak ste sa v noci dobre nevyspali, sústrediť sa ráno v práci, škole alebo pri písaní dlhej diplomovej práce bude náročnejšie. 

Dostatok spánku a pozitívne myslenie by mohli vašu únavu zmierniť. Mnohí ľudia obohacujú svoj život v tomto smere aj jógou alebo iným druhom meditácie, ktorý vo vašom tele „zapne režim“ pozitívnej energie. 

Na presmerovanie a zvýšenie koncentrácie vyskúšajte aj dychové cvičenia. 20 minút chôdze ráno vám zas pomôže vyčistiť hlavu.

3. Znížte počet úloh 

Podľa prieskumu môže byť súčasné vykonávanie viacerých úloh kontraproduktívne. Spomínali sme 4 až 6 úloh. Faktom ale je, že váš mozog sa môže kvalitatívne zamerať naraz na jednu úlohu. Multitasking ho núti neustále meniť svoju pozornosť, a to si vyžaduje mentálnu energiu, ktorá môže ľahko znížiť koncentráciu. 

Ak je pre vás ťažké sústrediť sa, vzdajte sa práce s viacerými úlohami. Urobte si zoznam vecí, ktoré musíte urobiť počas dňa. Vykonajte iba jednu úlohu v zozname a potom prejdite na ďalšiu. Ak by bola daná úloha príliš náročná, rozdeľte si ju na menšie. 

4. Dajte si šálku kávy alebo si urobte prestávku 

Káva a kofeín v nej (alebo čaji) dokáže náš mozog stimulovať tiež. Mnohé z týchto nápojov však obsahujú veľa nezdravého cukru, preto sa počas práce na ne vždy nespoliehajte. Namiesto kávy môžete využiť svoju prestávku na aktívny odpočinok. Prechádza na čerstvom vzduchu okysličí váš mozog najlepšie.

5. Trénujte svoj mozog

Špeciálne herné aplikácie v mobile sú na tento účel najpohodlnejšie. Čo tak ale skúsiť krátku krížovku, puzzle či iný typ hlavolamu. Aj tieto postupy zvýšia vašu pozornosť a rýchlosť spracovania informácií. Používajte ich počas prestávky, vo voľnom čase alebo pri preprave. Možností, ako zvýšiť koncentráciu vášho mozgu je naozaj niekoľko, treba ich len vyskúšať  a urobiť si vo vašom živote na ne zvyk. 

 

obrázok: shutterstock 




 poslať článok mailom  vytlačiť článok



Chcete dostávať vždy aktuálne informacie z nášho mesta?
Prihláste sa na odber noviniek!